Veel gestelde vragen

Algemene vragen:

1. Ik heb schade en kan mijn auto niet missen.

Geen probleem. Bij ons kunt u altijd rekenen op passend vervangend vervoer, zodat u gewoon mobiel blijft.

2. Hoe meld ik autoschade?

Kom langs, bel ons of stuur een formulier via e-mail. Wij regelen dan verder alles voor u.

3.Hoe moet ik mijn schade verhalen?

Afhankelijk van uw verzekering en de schuldvraag bij het ongeluk kunt u de schade verhalen. Leg ons uw situatie uit en we helpen u hierbij.

4. Mijn auto is total-loss, wat betekent dit?

•    De auto is onherstelbaar beschadigd. Dit wordt 'technisch total-loss' genoemd.
•    De herstelkosten bedragen meer dan de waarde van het voertuig: dit heet 'economisch total-loss'.

5. Wat kan het waarborgfonds voor mij betekenen?

Het waarborgfonds keert schade uit aan motorvoertuigen als deze veroorzaakt is door een ander, onbekend motorvoertuig. Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden enkele voorwaarden:
• U moet altijd aangifte gedaan hebben bij de politie.
• Het moet onomstotelijk vaststaan dat de schade aan uw auto door een ander motorvoertuig is veroorzaakt.
• U moet getuigenverklaringen kunnen overleggen.

 

Schadeherstel vragen:

1. Wanneer is mijn auto klaar?

Dit is afhankelijk van de schade. Wij zullen u in ons intakegesprek een indicatie geven en houden in ieder geval telefonisch contact met u over de aflevering van uw herstelde auto.

2. Wat moet ik meenemen voor het intakegesprek?

Uw auto, uw rijbewijs, het kentekenbewijs deel 1 en 2, de groene kaart en uw kopie van het Europees schadeformulier.

3. Ik wil graag weten wat de reparatie van mijn autoschade kost. Kan ik zo bij u langs rijden?

U kunt voor een prijsopgave altijd zónder afspraak bij ons langs rijden.

4. Kan mijn auto gehaald en gebracht worden?

Jazeker, als u wilt, kunnen wij uw auto halen en weer bij u afleveren.

5. Zit er garantie op de gerepareerde schade?

Met het FOCWA-garantiebewijs heeft u 4 jaar garantie op de herstelde schade en eventuele fabrieksgarantie wordt volledig overgenomen. Op de lak heeft u bij personenauto’s en andere niet commerciële voertuigen zelfs levenslange garantie.

6. Mijn auto is gerepareerd. Kan ik deze meteen door de wasstraat halen?

Uw auto wordt schoon gewassen aan u afgeleverd. U hoeft dus niet meteen uw auto te wassen. Ook zullen we u enkele tips meegeven voor het onderhoud van uw lak.

7. Hoe is de betaling van autoschadeherstel geregeld?

Alle schadeherstelwerkzaamheden die zijn gedekt door uw verzekering kunnen we rechtstreeks factureren aan uw verzekeringsmaatschappij. U hoeft dan geen bedragen voor te schieten. Het enige dat u wel moet betalen is uw eigen risico of de BTW, als daar tenminste sprake van is.

8. Waarom moet ik mijn eigen risico eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?

Het woord 'eigen risico' zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat wordt uw eigen risico door uw verzekering verhaald bij de tegenpartij. Zodra uw verzekering dit geld ontvangen heeft, krijgt u uw eigen risico terug van uw verzekering.

9. Hoe zit het met mijn no-claim als ik de schade via de verzekering laat lopen?

Als wij de schade voor u aanmelden, kunnen wij dit direct aan uw tussenpersoon of verzekeringsmaatschappij vragen. Zij kunnen deze 'financiële schade' exact voor u berekenen, dus u weet meteen waar u aan toe bent.

Autoschadeherstel

autoschadeherstelsq

Ruitschade

ATH autoruitherstel

Caravanschade

ATH Caravan en camperherstel

WA verhaalservice

ATH WA verhaalservice